onsdag 8 juni 2011

Tankar.

Ibland fantiserar jag om hur det skulle vara att vara någon annan... typ Isabel Adrian (Hollywoodfrun) eller Carrie Bradshaw i SATC. Visst, deras liv kanske inte är en dans på rosor hela tiden heller men de gör vad de vill - när de vill. Oftast är det ekonomin som kommer ivägen för allt jag vill göra. Jag har typ aldrig råd att gå ut, aldrig råd att bara dra iväg någonstans. Köper nästan aldrig kläder, för att när jag väl köper är det oftast rätt dyra grejjer som jag måste spara ihop till. Suuuuck.... Jag önskar att livet var mer som en Louis Vuttion-butik, exklusivt och som i en dröm...

Jag vill så mycket med mitt liv men oftast kommer det en liten krypande känsla som viskar i mitt öra "du kommer aldrig att klara det, du kan inte bli något stort, du är för dålig..." m.m.. Å det värsta är att jag lyssnar på den rösten. Jag borde egentligen skita i den totalt å ba "GET OUT OF MY LIFE, BITCH" men jag är rädd. Rädd för att misslyckas... Tur att jag har min hund och min älskade sambo. När vi är tillsammans alla tre är livet perfekt, tillfälligt.

Så... Alla dessa tankar, till vilken nytta?? Även om jag skulle vinna en miljon, skulle jag bli lycklig då?? Blir så arg på mig själv ibland för att jag bara tänker på pengar, men seriöst, livet kretsar ju tyo kring pengar?! Jag har typ pengabesatthet 2.0. Naaaaaaaaaat gooooowd...

Hur som helst... Nu ska jag typ kolla på Hollywoodfruar på TV3-play (om det fortfarande finns kvar) och sen ska jag gå en långprommis med vovvsing. Tänker inte sitta inne hela dagen bara för att jag är sjuk.

Hoppas ni mår bättre än jag, ta hand om er!
// Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar