lördag 14 maj 2011

Historien om min blogg.














Fick en kommentar igår som jag inte fått tidigare. Det är säkert fler som undrar så jag tänkte berätta lite kort om hur den fick sitt namn... Det är bara tre personer, fram tills nu då, som vet hur den fick sitt namn, jag (förstås), min syster och mitt X.

Det var som så att vi hade en uppgift, när jag gick i skolan, att vi skulle läsa ut en bok från en svensk författare och då valde jag en bok som hette "Mörker och blåbärsris" (se bild nedan) av Kerstin Ekman.


Boken var jäkligt skum, handlade typ "emil-i-lönneberga-folk" som gjorde massa brännvin och grejjer. Ganska kul ändå, minns inte så väl men den var annorlunda alla böcker jag läst tidigare så det var gött med lite omväxling.... Hur som helst! Jag satt då och skulle skapa en blogg och kom på att den kunde heta "Bland mossa och blåbärsris" eftersom mina föräldrars hus låg, förlåt... Men det ligger faktiskt ute i bushen, så jaaa... därutav namnet.

Nu bor jag ju inte längre i bushen men jag har inte kommit på något bättre namn så det har bara fått vara kvar hehehe. Jag kanske byter någon gång... Fast jag vet inte... Jag gillar min bloggs namn. Det är annorlunda.

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar